AENA causa pèrdues

11/23/2006

La gestió que AENA realitza del sistema aeroportuari espanyol no és, ni de bon tros, la que caldria. El model centralitzat que promou l’empresa pública fa que només vuit dels quaranta-un aeroports presentin un compte de resultats positiu, és a dir, tan sols vuit guanyen diners i els trenta-tres restants són deficitaris. Aquesta informació a la qual ha tingut accés l’AVUI queda recollida en el llibre Estatut, aeroports i ports de peix al cove, escrit pel professor de la UB Ramon Tremosa i que sortirà publicat en els propers dies. Tremosa ha utilitzat dades del ministeri de Foment -aconseguides mitjançant ERC- de l’any 2004, ja que AENA es nega sistemàticament a fer pública aquesta informació.

L’aeroport de Madrid és el que presenta un resultat més elevat, amb uns guanys de 72 milions d’euros l’any 2004. Tot seguit se situa l’aeroport de Barcelona, amb un benefici de 51,6 milions. Els aeròports de Màlaga, Alacant, Tenerife Sud, Lanzarote, Palma i Girona completen la llista d’infraestructures aèries rendibles.
En línies generals, els aeroports amb un trànsit de passatgers més gran són els que tenen guanys, encara que la quantitat no va necessàriament lligada al volum de persones. L’aeroport de Lanzarote, que va tenir 5,5 milions de viatger el 2004, va guanyar 5,4 milions, davant els 2,7 milions de beneficis de Son Sant Joan, que va sumar més de 20 milions de passatgers.

L’aeroport de Girona és la instal·lació que té beneficis -concretament 1,9 milions- amb el volum més petit de trànsit -menys de tres milions de persones- de totes les que arriben als guanys. Sorprenen els números vermells dels aeroports de Gran Canària, Bilbao, València i Tenerife Nord, ja que tenen força activitat i, en tot cas, més trànsit de viatgers que Girona. Les fortes pèrdues de 5,8 milions de Vitòria també criden l’atenció, ja que és la tercera instal·lació de l’Estat per volum de càrrega. Els 41 aeroports gestionats per AENA van arribar a un benefici conjunt de 114,8 milions d’euros el 2004.

Aquesta xifra és el resultat de restar les pèrdues dels 33 aeroports amb números vermells, que van ser un total de 52,4 milions, amb els beneficis de 167,2 milions que van aconseguir la resta de les instal·lacions.

Article extret del Diari AVUI / 22-11-06

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: