Rodalies RENFE: 1,5 milions d’afectats

04/13/2007

Els últims set mesos hi ha hagut 1,5 milions de viatgers afectats per les incidències de Rodalies de Renfe. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va exposar ahir aquesta informació a la comissió de Política Territorial del Parlament, i va insistir que la causa més freqüent de les avaries ha estat el dèficit històric d’inversió en la infraestructura ferroviària.

Nadal, que també va explicar que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el govern estan parlant per trobar una fórmula que faci possible la devolució de l’import dels bitllets als usuaris afectats per les avaries, va reiterar la necessitat d'”un canvi en la gestió de la xarxa de Rodalies de Renfe”. “La proximitat de la gestió de Renfe -va defensar- es traslladaria amb una millora substancial en el funcionament”.

És per això que en la reunió de la comissió bilateral Estat-Generalitat que s’ha de fer dilluns a Barcelona, l’executiu català plantejarà el traspàs del servei de Rodalies, un pas que significaria el començament del procés per assumir aquesta competència. El titular de Política Territorial i Obres Públiques va qualificar d'”insuficient” el pla de xoc proposat pel govern central en resposta a les protestes dels passatgers.

Nadal va arribar al Parlament carregat de xifres: entre l’1 de setembre del 2006 i el 31 de març passat es van produir 110 incidències destacades als trens que circulaven per Catalunya. El 54,5% van ser degudes a problemes d’infraestructura; el 20%, a causes diverses, entre les quals s’hi compten atropellaments i sabotatges; el 18% són atribuïbles a l’operativa de Renfe, i el 7,2% a les obres del TGV.

Des de CiU, Josep Rull va acusar el govern de comportar-se de “forma passiva” i d’amagar-se al darrere de les responsabilitats del ministeri de Foment per no assumir les seves responsabilitats sobre el caos de Renfe a Catalunya.

“La Generalitat no va donar cap senyal d’alarma mentre el servei s’anava deteriorant i els usuaris en sortien perjudicats”, va exposar Rull, que també considera que les obres del TGV no s’han planificat de manera adequada. En el que es va mostrar d’acord amb el conseller Nadal va ser en la necessitat de reclamar el traspàs immediat de la infraestructura. / Avui

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: